You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
נערים א' - מכבי תל אביב הפכה וניצחה במשחק העונה
בדרך לאליפות נערים שלישית ברציפות. שחקני מכבי ת"א צוהלים (צילום: ראובן שוורץ)

נערים א' - מכבי תל אביב הפכה וניצחה במשחק העונה

ליגת העל - מחזור 28: מכבי ת"א חזרה פעמיים מפיגור במשחק מול מכבי נתניה. בשלהי המשחק הצליחה לחולל מהפך, לנצח 2:4 ולשוב לפסגת הטבלה

מאת: אורי שמיר - עורך האתר

קבוצת נערים א' של מכבי ת"א התייצבה הבוקר למשחק העונה מול מוליכת הטבלה, מכבי נתניה, כשהיא עם הגב אל הקיר. לנתניה היה יתרון של 3 נקודות, כך שמכבי ת"א ידעה שכל תוצאה מלבד ניצחון תהיה עלולה לעלות לה באובדן האליפות. שלושה ימים לפני משחק חצי גמר גביע המדינה מול הפועל רעננה, כשהיא חסרה את הקשר הדומיננטי, יואב חוניו (צבירת כרטיסים צהובים), הצליחה החבורה הלוחמת והאיכותית של ציון כהן לגלות רמה גבוהה של אופי ונחישות ולנצח 2:4 את הקבוצה המוכשרת של אלירן מזרחי ולשוב על חשבונה לפסגת הטבלה, בזכות יחס שערים עדיף. את המשחק ניהל צוות שיפוט מלא בראשותו של השופט הבכיר, מנשה משיח.

מכבי נתניה כבשה ראשונה. זה קרה בדקה ה-11, בסיומה של התקפת מעבר שבסיומה דניאל אטלן בעט מהרחבה לרשת והעלה את קבוצתו ליתרון 0:1, דקה וחצי אחרי ששוערה של נתניה, רז צפריר, הדף ניסיון הבקעה תל אביבי ממטרים ספורים.

בדקה ה-23 מכבי ת"א הצליחה להשוות את התוצאה. הגבהת קרן מצאה את הבלם עידן ויינברג, שעלה לעזרת ההגנה, וזה כבש מתוך הרחבה וקבע שוויון 1:1.

המחצית השניה החלה במגמה סופר התקפית משני הצדדים. בדקה ה-47 התקפה של נתניה יצרה ערבוביה מסוימת ברחבת מכבי ת"א ובסיומה מלך שערי נתניה, דניאל דאפאאה, בעט מכ-10 מטרים לרשת והעניק לקבוצתו יתרון 1:2.

דקה אחת לאחר מכן, התקפה של מכבי ת"א הסתיימה בבעיטה של לוטם אסרס מתוך הרחבה לרשת וזה קבע שוויון 2:2.

בדקה ה-69 החל מופע ה"אסים" של ציון כהן, מאמן מכבי ת"א. זה קרה כשהכניס לשדה המשחק את יהלי דנור. בדקה ה-81 הכניס לשדה המשחק את שחקני ההתקפה, אורי ברדוגו סהר זקן. שני השחקנים גמלו למאמנם ועוד איך. בדקה ה-87 הגבהה לרחבת נתניה הסתיימה בשער בנגיחה של דנור, שחולל מהפך והעניק לקבוצתו יתרון 2:3. ארבע דקות מאוחר יותר אורי ברדוגו חדר לרחבה ומסר מסירה לסהר זקן, שמצא את עצמו במצב של אחד מול השוער הנתנייתי וזה בעט מטווח של מטרים ספורים לרשת וקבע את תוצאת המשחק - 2:4 לזכות מכבי ת"א, שעולה למקום הראשון.

שני מחזורים נותרו לסיום העונה, לשתי הקבוצות מספר נקודות זהה, אך העדיפות המשמעותית ביחס השערים של מכבי ת"א (65+ לעומת 38+ של מכבי נתניה) מעניקים לה בעצם עליונות. למכבי ת"א נותרו משחקים מול קבוצות מרכז טבלה: משחק ליגה ביתי מול הפועל רעננה ובמחזור הסיום משחק דרבי חוץ מול בני יהודה. מכבי נתניה תצטרך תייחל למעידה של מכבי ת"א ותקווה להצליח לצבור יותר נקודות. בשבוע הבא מכבי נתניה תפגוש בשבוע הבא (ככל הנראה בחדרה) את עירוני קרית שמונה, שמדורגת במקום הלפני אחרון בטבלה. שבוע לאחר מכן, תארח בביתה את קבוצת מרכז הטבלה של הפועל ירושלים. 

רשמים ממשחקים נוספים במסגרת המחזור ה-28 בליגת העל של שנתון נערים א' בכתבתו של יונתן גינזבורג באתר ONE, לקריאה לחצו כאן

בהשקעה של 3-5 דקות ביום יש לך אפשרות לשדרג את הבניה הגופנית שלך בצורה אדירה. איך זה קורה? צפה בסרטון ולחץ כאן